خانه > دسته‌بندی نشده > وزیر صنعت، معدن و تجارت : رشد صنایع کوچک در گروه توسعه صنایع مادر است

وزیر صنعت، معدن و تجارت : رشد صنایع کوچک در گروه توسعه صنایع مادر است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اهمیت و جایگاه صنایع مادر در کشور گفت: رشد صنایع کوچک در گروه توسعه صنایع مادر و بزرگ است و باید این دو با تلفیق و مکمل قرار دادن هم مورد توجه قرار گیرند.
به گزارش شاتا ،محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم رونمایی و افتتاحیه دستاوردهای جدید گروه مپنا که با حضور معاون اول رییس جمهور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد این گروه بزرگ صنعتی را یکی از نمونه‌های موفق در عرصه صنعت کشور دانست و گفت: با نگاهی به عملکرد این مجموعه به این نکته پی خواهیم برد که علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌ها اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم می‌توانیم.
وی گفت: دستگاه‌های دولتی که در طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری کار می‌کنند با نمونه و الگو قرار دادن این مجموعه‌های موفق و با استفاده از انتقال دانش فنی و تکیه بر تحقیق و توسعه به اهداف در نظر گرفته شده خود دست یابند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستاوردهایی که امروز مورد رونمایی و افتتاحیه قرار گرفت ضمن ابراز خرسندی از اینکه این توربین‌ها در کلاس f و با تکیه بر نسل جدیدی از تکنولوژی ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند خاطرنشان کرد: با بکارگیری از این تجهیزات قطعاً صرفه‌جویی در انرژی و هزینه را شاهده خواهیم بود ضمن اینکه پیشرفت علمی و تجربی را در کنار هم خواهیم داشت.
مهندس نعمت‌زاده در ادامه با تکیه بر لزوم توجه به صنایع مادر و بزرگ آنها را زمینه‌ساز ایجاد صنایع زیرمجموعه و اقماری ذکر کرد و گفت: رشد صنایع کوچک در گرو صنایع مادر است از این رو باید با تأخیر و مکمل قرار دادن این صنایع به دنبال به دست آوردن بیشترین سوددهی باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه صنعت همواره به مسایل زیست محیطی توجه کافی داشته است افزود: صنعت، آلودکننده محیط زیست نیست و نخواهد بود و این مردم هستند که با بی‌توجهی موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم می‌کند.
به گفته وی حفاظت از محیط زیست بخشی از مهمترین وظایف دولت است و نباید برخی از مشکلات محیط زیست را به نام صنعت تمام کرد.
گفتنی است در جریان بازدید معاون اول رییس جمهور، وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان استان البرز دستاوردهای جدید گروه صنعتی مبنا مورد بهره‌برداری قرار گرفت در این مراسم خط تولید بردهای الکترونیکی سیستم اتوماسیون صنعتی و کنترل فرایند مبنا انجام شد همچنین سالن توربوکنپرسل و کارگاه پرس صنعتی گروه مبنا نیز مورد افتتاح قرار گرفت.
از دیگر برنامه‌های این مراسم بهره‌برداری از تجهیزات نوین پوشش دهی قطعات داغ، رونمایی با اولین ژنراتور ۲۵ مگابایتی ساخت ایران، افتتاح و بازدید از کارگاه تولید پره توربین بادی و رونمایی از خط تولید لوکوموتو تولید گروه مبنا بود که با حضور مقامات انجام شد.

همچنین ببینید

آگهی دعوت حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه خانه صنعت، معدن و تجارت تهران

  بدینوسیله از کلیه اعضا محترم خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران دعوت به ...

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اعلام کرد شوک صمت به خودروسازان / خودروهای مونتاژی قیمتشان در بازار پرواز می کنند؟

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در نامه ای به شرکت های خودروساز و زنجیره ...