خانه > اخبار > معاون وزیر صمت: حجم عملیات خاکی معدنی کشور بیش از یک میلیارد مترمکعب است/ تولید ۱۵ نوع ماده معدنی جدید

معاون وزیر صمت: حجم عملیات خاکی معدنی کشور بیش از یک میلیارد مترمکعب است/ تولید ۱۵ نوع ماده معدنی جدید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، حجم عملیات خاکی معدنی کشور را بیش از یک میلیارد مترمکعب عنوان کرد و ادامه‌داد: امروز به‌جز زنجیره فولاد، در سایر زنجیره‌های مس، آلومینیوم و سرب و روی، تولید بیش از ۱۵ نوع ماده معدنی جدید دنبال می‌شود.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، «وجیه الله جعفری» امروز (سه‌شنبه) در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون و با برگزاری چهار دوره این جشنواره ۱.۴ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی ناشی از بومی سازی بیش از ۲۶ هزار قطعه تحقق یافته است.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: به‌تازگی و با هماهنگی خوبی که از طریق سامانه «کار لینک» ایجاد شده، اتصال شرکت‌های سازنده، شرکت‌های فولادی و شرکت‌های دانش ‌بنیان برقرار شده که می‌تواند در ارتقای برنامه‌های بومی‌سازی تاثیرگذار باشد.

حجم عملیات خاکی معدنی کشور بیش از یک میلیارد مترمکعب است/ تولید ۱۵ نوع ماده معدنی جدید

رونمایی از نخستین دامپتراک ۶۰ تنی تولید داخل

جعفری، همچنین به ساخت نخستین دامپتراک ۶۰ تنی کشور با ۴۵ درصد ساخت داخل اشاره کرد و بیان‌داشت: با خودباوری خوبی که در این زمینه ایجاد شده، ایجاد خطوط تولید این ماشین‌آلات و تولید دامپتراک در ظرفیت‌های بالاتر محقق خواهد شد.

وی، حجم عملیات خاکی معدنی کشور را بیش از یک میلیارد مترمکعب عنوان کرد و ادامه‌داد: امروز به‌جز زنجیره فولاد، در سایر زنجیره‌های مس، آلومینیوم و سرب و روی، تولید بیش از ۱۵ نوع ماده معدنی جدید دنبال می‌شود و در کنار طلا که زنجیره آن امروز هرچه بیشتر تکمیل شده، همگی نیازمند ماشین‌آلات سنگین هستند و بومی‌سازی این ماشین‌آلات می‌تواند در کاهش قیمت تمام شده تاثیرگذار باشد.

معاون وزیر صمت همچنین به پرداخت تسهیلات کم‌بهره به واحدها و شرکت‌هایی که توانمندی بومی‌سازی و ساخت داخل قطعات و تجهیزات را دارند از طریق صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی خبر داد.

به گزارش ایرنا، چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با محوریت بومی‌سازی، حمایت از ساخت داخل و توسعه فناوری با حضور و مشارکت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان مطرح داخلی، توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و حمایت ایمیدرو از امروز تا ۲۲ دی‌ماه در هتل المپیک برگزار می‌شود.

همچنین ببینید

آگهی دعوت حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه خانه صنعت، معدن و تجارت تهران

  بدینوسیله از کلیه اعضا محترم خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران دعوت به ...

معاون وزیر صمت خبر داد؛ صادرات خدمات فنی و مهندسی به ۱۰ کشور

معاون وزیر صمت از رشد صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهایی چون تاجیکستان، آذربایجان، ...