خانه > اخبار > نیلی: روحانی شخصاً اقتصاد را مدیریت می‌کند

نیلی: روحانی شخصاً اقتصاد را مدیریت می‌کند

مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور در گفت‌وگویی به ابهامات و شبهات درباره عملکرد ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، ادامه پرداخت یارانه نقدی، چرایی عدم احیای سازمان مدیریت و عدم انصراف مردم از یارانه پاسخ داد.

 در اولین روز هفته دولت، مسعود نیلی مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور در گفت‌وگویی به بیان توضیحاتی درباره عملکرد ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، برنامه دولت برای ادامه پرداخت های نقدی، چرایی عدم احیای سازمان مدیریت، علت انتخاب کاهش تورم به جای کنترل رکود، چرایی عدم انصراف مردم از یارانه نقدی و …. پرداخت که در ادامه می آید.

مسعود نیلی هم اکنون مشاور رئیس‌جمهور در امور اقتصادی، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی(ریاست جمهوری) و استاد دانشگاه صنعتی شریف است.

روحانی شخصاً اقتصاد را مدیریت و هدایت می کند
وی در ابتدای این گفتگو با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت هم در سطح رویکردهایی که شخص رئیس جمهور یا معاون اول به مسائل دارند و هم در سطح لایه سه دستگاه اصلی سیاست گذار اقتصادی، نقش خیلی موثری در هماهنگی و جهت دادن ایفا کرده است، گفت: بنظر من این ستاد از ابتدای فعالیت تا کنون در جهت دادن به سیاست‌های اقتصادی دولت و همچنین هماهنگی تیم اقتصادی به خوبی عمل کرده است.

نیلی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور امور اقتصاد را به این ستاد واگذار نکرده است، گفت: این قطعاً درست نیست بخاطر اینکه این ستاد را شخص رئیس جمهور تشکیل داده اند. در این ستاد رأی گیری نمی شود که بگوییم تصمیم گیری درباره موضوعات اقتصادی را واگذار کرده اند

همچنین ببینید

اقتصاد کشور باید مردم‌محور شود

به نقل از  خبرگزاری مهر، علی فاضلی در گفت و گو با برنامه ۳۶۰ درجه ...