خانه > اخبار > ۳ سامانه سازمان استاندارد در حوزه مشتقات نفتی و پرداخت رونمایی شد

۳ سامانه سازمان استاندارد در حوزه مشتقات نفتی و پرداخت رونمایی شد

با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران، سه مشتقات نفتی، باکس حمل امن نمونه و درگاه امن پرداخت سازمان ملی استاندارد ایران به‌منظور جلوگیری از فساد، شفافیت فرایند و تسریع در ارائه خدمات به متقاضیان، در بستر فناورانه طراحی و به بهره برداری رسید.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، طراحی سامانه مشتقات نفتی با احصای وضع موجود و برنامه‌ریزی برای پیشگیری و جلوگیری از گلوگاه‌های فساد و شفافیت فرایند از زمان ثبت درخواست تا تولید و تحویل خدمت به موازات سامانه سینا، بازنویسی و باز مهندسی شده است.

در این سامانه، همه مراحل شامل ثبت درخواست واحد تولیدی، استفاده از سرویس‌های برخط در استعلام اطلاعات نظیر سرویس استعلام مجوزها، سرویس استعلام ایران‌کد و سرویس استعلام ثبت احوال و ثبت شرکت‌ها و غیره از طریق اپ موبایل انجام می شود.

در این فرآیند، ثبت اطلاعات به صورت برخط و هوشمند بوده که امکاناتی نظیر ثبت موقعیت جغرافیایی و اطلاعات مکان بازدید، ارسال نمونه به آزمایشگاه از طریق جعبه امن حمل نمونه، رهگیری مسیر انتقال نمونه با فیلمبرداری و تصویربرداری از مراحل نمونه برداری توسط کارگروه استانی را دارد.

همچنین ارسال نمونه به آزمایشگاه به صورت توزیع عادلانه و هوشمند دنبال می شود و ارتباط واحد تولیدی با آزمایشگاه همکار از بین خواهد رفت، به‌طوری‌که ارسال نمونه از طریق پست به آزمایشگاه، تشکیل کارگروه مرکزی به صورت برخط و ثبت رای بدون حضور فیزیکی دنبال می شود.

شایان ذکر است، طراحی جعبه امن حمل نمونه که بخشی از سامانه مذکور است، دارای ویژگی‌هایی از جمله سنسور دما، ثبت و ارسال موقعیت جغرافیایی و ردیابی همه مسیر حمل نمونه، فعال سازی و باز شدن قفل در مکان‌های تعیین شده و احراز هویت کاربر است.

بر اساس قانون، برای صدور کد رهگیری فرآورده‌های نفتی دستگاه‌های متعدد در فرایند یاد شده با سازمان ملی استاندارد ایران از جمله شرکت پالایش و پخش فراورده نفتی، ستاد مبارزه با قاچاق و وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری دارند.

همچنین ببینید

آگهی دعوت حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه خانه صنعت، معدن و تجارت تهران

  بدینوسیله از کلیه اعضا محترم خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران دعوت به ...

رییس اتاق ایران: دولت باید در سیاست‌گذاری‌ها از نظر بخش خصوصی استفاده کند

رییس اتاق ایران گفت: با توجه به قانون بهبود محیط کسب‌وکار در تصمیم گیری‌ها از ...